El diumenge, 26 de març, tingué lloc un any més, la trobada del MID. Amb motiu de celebrar a la nostra diòcesi, l’Any Jubilar Marià, coincidint amb el 400 aniversari de la fundació de l’Arxiconfraria de Ntra. Sra. de la Cinta, el lema de la jornada fou: “PER MARIA A JESÚS”.  Per aquest motiu s’ha treballat a la catequesi el tema sobre la Mare de Déu, amb les diferents advocacions marianes de la diòcesi.

Aquesta trobada del Moviment Infantil Diocesà, aplegà a les 10’15 h. a la Catedral, més de cinc-cents xiquets i xiquetes dels diferents pobles i parròquies del bisbat. En arribar es va fer l’acollida, les inscripcions i el repartiment de mocadors de diversos colors segons la parròquia o el poble. Per als xiquets que aquest any rebran la Primera Comunió es reservà el color blanc i els ho posà el Sr. Bisbe al final de la Missa. Els grups portaven un estendard amb la imatge de la patrona de la parròquia o d’una ermita propera. Dintre la programació de la catequesi per preparar aquesta trobada, d’acord amb el material que s’envià prèviament a les parròquies, estava previst confegir l’estendard com una activitat més.

El primer acte de la jornada fou passar per grups l’audiovisual a la Capella de la Cinta: “Història de la Mare de Déu de la Cinta”, preparat amb una bona metodologia: la baixada de la Mare de Déu, l’entrega del cíngol que la cenyia, la processó solemne, el desplaçament de la  relíquia a Madrid passant per Villar de Cañas, lloc on les campanes van tocar soles, etc.

Després ens vàrem desplaçar a l’absis de la Catedral, participant els xiquests en diferents jocs dirigits per un grup d’animació. A les 11’45 h. el Sr. Bisbe  els invità a preparar-se per a la celebració de l’Eucaristia. Començà amb el nom del Pare, del Fill i l’Esperit Sant. Una vegada més ens havíem aplegat per compartir la nostra fe. Hi havia a l’absis uns  panells amb les escenes més importants de la vida de Maria. Jesús ens donà un regal, Maria, una jove de Natzaret qui acceptà ser la Mare del Senyor. En saber aquesta notícia, va voler compartir-la amb la seua cosina Elisabet. Maria donà llum al seu fill, Jesús. Una família on el treball i l’amor de Maria i Josep són un exemple per a les nostres famílies. Però és al peu de la creu on veiem els gestos més generosos de Maria i com Jesús ens regala l’amor de la seua Mare.  Jesús ressuscità i començà a caminar l’Església. Oferim-li a Maria, la nostra estima.

Tot seguit, ens vam desplaçar a l’interior de la Catedral per celebrar l’Eucaristia. Un representant de cada poble o parròquia portava el seu estendard al costat del bisbe Enrique. El cant d’entrada fou: “Ven a la fiesta”. Les lectures van proclamar-les els catequistes. La primera fou del primer llibre de Samuel (1Sa 16, 1b. 6-7.10-13a). El Salm responsorial (22): “El Señor és el meu pastor, no em manca res” i Mn. Josep Blasco proclamà l’Evangeli de la carta de sant Pau als cristians d’Efes (Ef 5, 8-14).

El Sr. Bisbe inicià l’homilia dient-nos que estàvem en temps de Quaresma i els cristians  celebrarem plens d’alegria la resurrecció del Senyor. La Paraula de Déu ens prepara al llarg d’aquestes setmanes per a la celebració pasqual. Hem escoltat en l’Evangeli la curació d’un cec de naixement. Quan Jesús cura un cec, el primer que veu és la llum, la qual ens permet veure totes les coses boniques que hi ha al nostre món i tot l’amor que Jesús ens té. L’Evangeli ens diu que Jesús és la llum del món. Però també hi ha altres cecs, els qui no coneixen Jesús i els qui no hi creuen. El qui creu en Jesús ha sortit de la foscor de la vida. Però, si els cristians creiem en la llum, també hem de ser llum per als altres, ajudant-los a descobrir Jesús. Tots assistiu a la catequesi i molts us prepareu per a la Primera Comunió, els digué el Sr. Bisbe  Tots heu de ser llum per als altres. Sabem que Maria ens ajuda a conèixer Jesús. Heu vingut de les vostres parròquies i pobles amb un estendard de la Mare de Déu. Ella continua il·luminant els nostres pobles i ens ajuda a ser més amics del Senyor, el seu Fill. Demanem-li que us ajude sempre. Que així sigue.

Un grup de xiquets van fer les pregàries i un altre grup van portar les ofrenes: flors, llum, pa, vi i aigua i mentre vam cantar: “Lloat sigueu, oh Senyor nostre”. Abans de la Comunió el Sr. Bisbe adreçà unes paraules als qui ja havien rebut la Primera Comunió; els digué que es preparessin bé si avui havien de tornar  rebre el Senyor i els qui el rebrien per primera vegada dintre uns mesos, que li demanessin que en aquest temps d’espera, els augmentés el desig de rebre’l. El  primer cant durant la Comunió va ser: “És tan a prop meu” i el segon: “No fixeu els ulls en ningú més que en Ell”.

Abans de la benedicció final, el Sr. Bisbe posà els mocadors blancs als xiquets i xiquetes que es preparen aquest curs per a la Primera Comunió  I amb l’himne del MID: “Endavant, endavant, els amics de Jesús sempre endavant” acabà la celebració. Tot seguit ens vam desplaçar al Seminari per a dinar. Com el dia fou primaveral, ens vam aplegar tots a l’aire lliure on vam compartir xerrades, rialles i l’alegria de la trobada.

Havent dinat començà la gimcana, el flash move i el festival. Cal remarcar la bona organització que va haver-hi al llarg de la trobada. Els xiquets van passar-ho molt bé, acompanyats pels seus catequistes, pels seus mossens  i pel Sr. Bisbe, qui va fer-s’hi present tota la jornada.  Amb l’himne del MID, els xiquets i xiquetes es van acomiadar fins la propera trobada, marxant als seus pobles plens d’alegria pel bon dia que havien passat.