Des del divendres 16 de febrer fins al diumenge 19 el Sr. Bisbe D. Enrique Benavent Vidal va visitar la Parròquia dels Sants Joans de Rossell. Van ser uns dies intensos, acompanyats a més d’un bon temps, sol i sense vent, que van fer la estada encara més agradable.

Vam començar el dijous a les 10 del matí amb la salutació al Sr. Alcalde Evaristo Martí, que ens va rebre amb la seua distintiva cordialitat i va convidar al Sr. Bisbe a signar el llibre de visites de 01-Ajuntament (6)l’Ajuntament. Després d’uns minuts de col·loqui i de saludar al personal de l’Ajuntament, l’alcalde ens va acompanyar al Centre Cívic Molí Vell, on funciona la unitat de Respir. Allí s’apleguen diàriament de 10’30 a 12’30 del matí una vintena de persones majors del poble on acompanyats per un monitor fan diverses activitats adequades a la seva edat. Mensualment celebrem també una Missa, procurant que sigui prop d’alguna festa. El Sr. Bisbe va poder saludar a tota la gent gran i després va celebrar amb ells la missa.

Després de dinar, a les 3’30, vam acudir a les escoles a visitar als xiquets que cursen religió. Allí vam rebre una calorosa benvinguda 03-Escoles (8)46 xiquets acompanyats de la directora i dos mestres. Evangelio! Evangelio! deia la cançó amb la que, amb coreografia inclosa, ens van obsequiar. Després, amb exquisida educació, van formular al Sr. Bisbe unes preguntes que van servir per mantenir amb els xiquets un bonic diàleg.

A les 5’30 ens esperaven 16 joves que, acompanyats per un catequista i el mossèn, es preparen per rebre el 21 de maig el 04-Grups Confirmacio (20)sagrament de la confirmació. Després d’una pregària a la capella van dialogar amb el Sr. Bisbe amb unes qüestions que havien preparat per tal que els conegués un poc, a més de fer-li també algunes preguntes, i al final un refresc compartit. A les 8 va ser l’encontre amb els grups parroquials d’Acció Catòlica General. Un total de 22 adults que, distribuïts en tres grups es reuneixen quinzenalment per acompanyar-se en la seua vida de fe, seguint les materials que l’ACG Espanyola ens proporciona. Després d’una pregària demanant que la Visita Pastoral donés bons fruits, vam compartir el que els grups havien preparat a partir del treball que es suggeria al Pla Pastoral per a les Visites. Un treball que ens va servir per fer una mica de revisió de la vida de la Parròquia, i amb el qual el Bisbe ens va poder conèixer un poc més. Fins quasi bé les 9’30 que el vam acomiadar.

Divendres a les 10 del matí vam començar la visita als malalts que habitualment es fa cada primer divendres de mes. El Bisbe va poder rebre l’acollida d’uns malalts que ¡’esperaven amb deler i el van rebre amb molta alegria. I així vam anar visitant cases fins la una del migdia.

A les 4’30 de la tarda ens vam trobat amb els xiquets de comunió i 07-Xiquets comunio i postcomunio (3)postcomunió. Un total de 18 xiquets amb dos catequistes amb els que vam pregar, vam parlar a partir d’un qüestionari que ells havien preparat, i vam compartir també un refresc. Després a les 6 ens vam trobar amb la Junta del Sagrat Cor de Jesús, que li van explicar el treball que duen a terme en la Parròquia de foment de la pregária, de cura dels malalts i de la neteja del temple. A continuació vam tenir la celebració de la Missa com fem habitualment els primers divendres de mes, amb exposició del Santíssim i pregària per les intencions del Papa i dels Bisbes. Per acabar amb un abundant berenar-sopar amb el que ens van obsequiar.

Ja el diumenge, a les 12’15 com es habitual, vam celebrar la Missa Estacional. Una celebració que vam procurar que fos com les habituals de cada diumenge, i que va estar molt viva, participada i viscuda per tots.

Ens resta solament la visita a Bel i el dinar amb el Consell Parroquial que, si Déu vol, tindrà09-Missa Estacional (51) lloc el dia 11 de març.

Volem agrair a Déu i al Sr. Bisbe la gràcia d’aquesta Visita Pastoral que ens ha fet, en la qual l’hem sentit com al Pastor que acompanya i vetlla pel seu ramat, i en la que ens hem sentit molt a prop d’ell. Gràcies per tot.

Mn. Joan Bta. Andrés

Àlbum fotogràfic