Un any més l’Hospitalitat de Lourdes celebrà la trobada d’Advent. Aquest any fou el 26 de novembre, festa de Crist Rei, darrer diumenge de l’any litúrgic. El lloc de la celebració Bot, de l’arxiprestat de la Terra Alta.

A les 12 h. ens aplegàrem al temple parroquial “Sant Blai, bisbe”, quaranta-cinc membres de l’Hospitalitat de diferents indrets de la diòcesi, acompanyats pel president, Sr. Ferran Carles, per celebrar l’Eucaristia,  juntament amb un bon nombre de fidels i xiquets de catequesi que es preparen  per a la primera comunió. Fou presidida pel rector,  Mn. Julián Escudé i concelebrada per Mn. Antonio Bordás i Mn. Antonio Sesé. Participà en la celebració el diaca permanent Mn. Josep Mª Folch.

S’inicià amb el cant d’entrada: “Glòria a vós, oh Crist Senyor”. Tot seguit el Sr. Ferran Carles, en nom de l’Hospitalitat,  ens adreçà unes paraules de salutació, donant en primer lloc gràcies a la parròquia per la seua acollida. Ens digué que el lema d’aquest any és: “Feu el que Ell us digue”. Paraules pronunciades per la Mare de Déu a les Bodes de Canà. I acabà dient-nos que ens disposéssim  a celebrar l’Eucaristia per a que el Senyor ens condueixi al llarg de la nostra vida com a Bon Pastor.

Les lectures foren proclamades pels fidels de la parròquia. La 1ª del profeta Ezequiel (Ez 34, 11-12. 15-17). El salm responsorial (22) : “El Senyor és el meu pastor, no em manca res”. La 2ª lectura de la primera carta de sant Pau als cristians de Corint (1Co 15, 20-26. 28). El diaca permanent proclamà l’evangeli segons sant Mateu (Mt 25, 31-46).

En l’homilia Mn. Escudé  ens digué que celebràvem la festa de Crist Rei i anàvem a fer campanya per escollir el Rei del nostre cor. Sabem que Jesús mai no ens demana violència perquè sempre desitja la pau. Quin poderós del món ha donat la vida per tu i per cadascú de nosaltres? Ningú, només Jesús. Els poderosos del món ens volen controlar, en canvi Jesús ens vol fer lliures segons la llibertat de fills de Déu. Jesús ens ha mostrat en l’evangeli el Regne de Déu i en la 2ª lectura ens dóna vida eterna. Diguem-li a Jesús que desitgem que sigue el nostre Rei.

El diaca permanent va fer les pregàries i en la darrera pregà pels membres de l’Hospitalitat de Lourdes, demanant a la Mare de Déu que sigue la reina del nostre cor i Jesús hi regne sempre. El cant de l’ofertori fou: “El Senyor és la meua força” i el de comunió: “Jo crec en vós, bon Déu”. En acabar l’Eucaristia vam cantar l’Ave Maria de Lourdes i tot seguit la processó eucarística. Després del “Pánge lingua”, sortí la processó cantant altra vegada l’Ave de Lourdes i quan va entrar al temple parroquial: “Cantemos al amor de los amores”. Després del cant: “Tantum ergo” i de la benedicció del Santíssim, acabà la celebració cantant: “Christus vincit, Christus regnat”

En acabar vam disposar d’un temps lliure  i, a les 14 h. ens vam reunir al restaurant Sant Josep per compartir un dinar de germanor i una bona sobretaula, durant la qual vam cantar alguns cants acabant amb “És l’hora dels adéus”, esperant retrobar-nos al mes de febrer a la Catedral per celebrar la festa de la Mare de Déu de Lourdes. Que sota l’esguard de Maria, caminem molt a prop del seu Fill.