Amb un decret publicat al Butlletí Oficial del Bisbat i signat pel bisbe Ricard Mª Carles, el 19 de novembre de l’any 1969, quedava constituïda la nova parròquia de Sant Josep Obrer, al Barri de La Ràpita.

El mateix dia de l’aniversari es va celebrar l’Eucaristia per tots els difunts que ens han precedit al llarg d’aquests 50 anys. Els seus noms estaven escrits en papers al mateix presbiteri i ens han acompanyat en totes les celebracions. Divendres següent, 22 de novembre, en el marc de la Vetlla de Pregària ben participada pels joves, van veure un resum fotogràfic del que ha estat la vida de la nostra parròquia al llarg d’aquests anys. Una vida que va molt més enllà del temple parroquial que no es va construir fins 10 anys després de la constitució de la parròquia.

Els primers anys les celebracions de la comunitat es vivien en un magatzem tot just al costat de l’actual temple parroquial. Ho recordaven Mn. Josep Mª Tomàs, molt vinculat als inicis d’aquesta nova parròquia i Mn. Paco Vives que va ser el primer rector. Tots dos, juntament amb Mn. Carlos París rector actual i Mn. Rafel Prades, concelebraren amb el Sr. Bisbe, Enrique Benavent, l’Eucaristia de l’aniversari que tingué lloc diumenge 24 de novembre en una església plena de gom a gom que feia visible la realitat de la comunitat formada per infants, joves i adults. El cant i l’alegria, a la vegada que la pregària i l’agraïment marcaren el to de la celebració en la qual el Sr. Bisbe ens va convidar a continuar creant comunitat per seguir de més a prop el Crist. També l’alcalde de la ciutat ens va acompanyar en aquesta festa.

Després de l’Eucaristia, 230 persones ens vam aplegar al Pavelló Firal per compartir un dinar de fraternitat que posava punt i final a aquesta celebració dels 50 anys de la parròquia de Sant Josep Obrer.

Parròquia Sant Josep Obrer