7El diumenge 17 de febrer, l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes celebrà la festa diocesana. A les 11 h. ens  vam aplegar a la catedral unes dues-centes persones per celebrar l’Eucaristia, presidida pel Sr. Vicari General, Il·lm. José Luís Arín Roig i concelebrada pel rector de la parròquia del Sant Crist de la catedral, Mn. Josep Mª Membrado i Mn. Jordi Centelles, consiliari de l’Hospitalitat. Participà en la celebració el diaca permanent, Mn. Josep Ma Folch i un seminarista.

Hi eren presents la Sra. Meritxell Roger, alcaldessa de Tortosa, alguns regidors, Junta de l’Hospitalitat, hospitalaris, joves, fidels de diferents arxiprestats que tots els anys peregrinen a Lourdes i altres fidels que van participar de la celebració. Els primers llocs eren ocupats pels malalts.

Amb el cant: “Poble de Déu, poble en marxa”, s’inicià l’Eucaristia.  El Sr. Francisco Gisbert,  president de l’Hospitalitat, saludà els assistents i amb unes paraules molt encoratjadores s’adreçà als malalts .i els digué: El Senyor us estima i us porta al seu cor amb el sofriment que teniu.  És fàcil que de vegades us feu la  pregunta:  I per què a mi? i el Senyor us diu: pren la teua creu i segueix-me; els vostres camins no són els meus camins. Déu actua quan vol i no quan nosaltres voldríem. Déu us estima amb lletres majúscules i sempre us espera amb els braços oberts. També la Mare de Déu us acarona i conforta en les vostres penes i alegries. Després els digué als joves: Sou el motor que mou el cor de l’Hospitalitat, sou el seu futur; cuideu els malalts amb tot l’amor i obriu el vostre cor a al Senyor i a la Mare de Déu. No tingueu por de dir sí. I si alguna vegada us arriba la soledat o la desil·lusió, encomaneu-vos a la Mare de Déu qui ens acull com a Mare. Tots plegats unim les nostres forces per servir Déu i els germans, i tots junts farem camí.

Uns hospitalaris van fer les lectures de la Missa. La 1ª del llibre de Jeremies (Jr 17, 5-8). El Salm responsorial (1): “Feliç l’home que té posada en el Senyor la seva confiança”.  La 2ª lectura fou de la primera carta de sant Pau als cristians de Corint ( 1Co 15, 12. 16-20). El diaca permanent proclamà l’Evangeli segons sant Lluc (Lc 6, 17. 20-26)

El Sr. Vicari General inicià l’homilia saludant els preveres concelebrants, diaca permanent, alcaldessa i regidors, president i junta de l’Hospitalitat, malalts qui sou els preferits de Jesús, joves i germans tots. Els Salms són la bíblia resada i el 1er. que acabem de proclamar  és la síntesi de tots: “Feliç l’home que té posada en el Senyor la seua confiança”. Creure és posar la nostra confiança en el Senyor. A la llum d’aquesta veritat veiem com és negatiu fiar-se dels altres i no fiar-nos del Senyor. El missatge d’avui és ben clar: no perdem mai la confiança. Quan ens presentarem a l’examen definitiu, Jesús ens dirà: Estava malalt… què vas fer? Sabem les preguntes que el Senyor ens farà, per tant dipositem en Ell tota la confiança. Sabem que ens crida a ser constructors d’una humanitat nova i Déu és el valor suprem. L’Eucaristia ens invita a saber posar-nos a les seues mans. Posem-nos també a les mans de la Mare de Déu. Ella ens ajuda a reconèixer les persones en l’atmosfera de la caritat i de la germanor. Imitem-la dient les paraules que va dir a Canà de Galilea: “Feu tot el que Ell us digue”. Preparem bé l’examen final i posem  tota la confiança en el dia que siguem cridats a la presència de Déu. Que així sigue.

Dos joves van fer les pregàries, on es va tenir un record per totes les persones que altres anys ens acompanyaven i aquest darrer han estat cridades a la Casa del Pare. Arribat el moment de l’ofertori, uns hospitalaris van portar flors, símbol de la bellesa; aigua, símbol de vida; vi, signe d’alegria; pa, signe de la presència de Jesús entre nosaltres i la col·lecta.

El cant fou: “Quantes coses a la vida que semblen omplir-ho tot”.  Al moment de pregar pels difunts, Mn. Jordi Centelles, anomenà tots els qui havien mort des de l’última celebració. Al moment de la pau, els joves van donar-la a tots els malalts. Durant la Comunió vam cantar “El pescador” i en acabar la Missa s’exposà el Santíssim per a fer tot seguit la processó eucarística per la nau central i el claustre. Mentre cantàrem: “Ubi Charitas et amor”, “Sou vós, Senyor, el pa del cel”, “Lauda, Jerusalem dominum” i com a final “l’Ave Maria de Lourdes”. Havent retornat tots als nostres llocs, el Sr. Vicari General beneí  primer els malalts i després tots els fidels. Després de besar la medalla de la Mare de Déu de Lourdes, unes cent vint-i-cinc persones ens vam traslladar a l’hotel Corona per compartir un dinar de germanor. Després de dinar es va fer una rifa i actuà la “Tuna Folk”.

Va resultar una festa molt reeixida i amb el goig d’haver compartit una jornada molt bonica, ens vam acomiadar fins el 27 de juny que ens retrobarem en la peregrinació diocesana a Lourdes.

.