El 3 de febrer, dia de Sant Blai, la nostra parròquia celebrà la festa del seu patró amb una Missa solemne presidida pel sr. Rector Mn. Isaïes Riba i concelebrada per Mn. Rafel Prades. Van assistir-hi el sr. Alcalde, regidors, associació de veïns “Centre Nucli històric” P1090602pubilla i pubilleta del barri i fidels que omplien el temple parroquial de gom a gom. Els cants foren a càrrec del cor parroquial sota la direcció de Joan Redó.

Sant Blai, bisbe de Sebasta d’Armènia (Turquia) fou màrtir de les darreres persecucions, probablement de principis del segle IV. Guià el seu poble amb el testimoni de la fe, malgrat que ser bisbe en aquell temps era molt difícil. Sant Agustí diu: “Un bisbe és aquell que està disposat a sofrir per l’Església i a donar la vida per les ovelles del seu ramat” Visqué la vida d’eremita i fou arrestat i empresonat fins el martiri. Els màrtirs donen la vida per Crist i estan disposats a acceptar el sofriment per la veritat i l’Evangeli. Com diu Sant Pere “la seua sang és llavor de cristians”.

S’inicià l’Eucaristia amb el cant, “Poble de Déu, poble en marxa”. Com era la Missa vespertina del dissabte les lectures foren les pròpies del diumenge V de durant l’any. La 1ª  del llibre de Job (Jb 7, 1-4. 6-7).  El Salm responsorial 146: ”Lloem el Senyor que conforta els cors desfets”. La 2ª lectura de la primera carta de sant Pau als cristians de Corint (1 Co 9, 16-19. 22-23). Mn Rafel proclamà l’Evangeli segons sant Marc (Mc 1, 29-39).

Mn. Isaïes inicià l’homilia saludant les autoritats, associació de veïns i tots els fidels. Tot seguit excusà l’absència del Sr. Bisbe perquè P1090601estava fent la Visita Pastoral a Ortells, poble petit de l’arxiprestat “Els Ports-Maestrat”, remarcant que el nostre bisbe, és  pare i pastor de tota la diòcesi i per aquest motiu algunes vegades no pot assistir a alguna celebració de Tortosa ciutat. Tot seguit comentà l’Evangeli on sant Marc relata que Jesús va curar malalts de diverses malalties, entre els quals destaca: “La sogra de Simó era al llit amb febre… ell li donà la mà i la va fer llevar: la febre li desaparegué i ella mateixa serví la taula”. També el mateix Evangeli ens relata que Jesús mantenia la relació amb el Pare, pregant: “De bon matí, quan encara era fosc, se llevà, se n’anà en un lloc solitari i s’hi quedà pregant”. El Senyor ens invita a ser persones d’acció i d’oració, mitjançant la qual hem de santificar la nostra vida ordinària. L’oració ha de ser el fil conductor que ens porte a Déu. Sant Blai era metge i la tradició l’ha fet protector de les malalties de la gola. Que sant Blai ens alliberi d’aquests mals físics i protegeixi la nostra parròquia alliberant-la de totes les paraules que no són de veritat i de bondat.

P1090647Durant la comunió vam cantar: “És tan a prop meu”. Després de la benedicció del final de l’Eucaristia, Mn. Isaïes ens digué que en acabar la Missa seríem obsequiats per l’Associació de veïns “Centre Nucli-Històric”amb unes coquetes de sant Blai, beneïdes. Tot seguit el president de l’Associació, sr. Josep Baubí, recordà que a les 20’45 hores, tindria lloc a la Cripta de la Reparació, Espai Mossèn Sol, el lliurament del Premi “Sant Blai 2018” a l’Il·lm. Isaïes Riba Cucala, rector d’aquesta parròquia. En acabar l’Eucaristia vam cantar l’himne a la Mare de Déu de la Cinta, posant fi a la celebració la tradicional benedicció dels aliments: “…Digneu-vos beneir aquests fruits del camp i aliments… Atorgueu-nos a tots la gràcia de cuidar la salut espiritual encara més que ho fem amb la corporal… Feu que no surti mai de la nostra boca res que pugui ofendre la vostra divina santedat…” La celebració fou molt participada i reeixida. Fins al proper any, que si a Déu plau ens  retrobarem.