El diumenge, 7 d’octubre, la Delegació de Missions es reuní a la IMG-20181007-WA0012parròquia de Sant Josep Obrer de Sant Carles de la Ràpita, per celebrar la primera reunió del curs. A les 10’30 h. fou el punt de trobada davant l’església, per compartir l’Eucaristia de les 10’45 h. amb la comunitat parroquial que omplia l’interior del temple de gom a gom. Era el primer diumenge del curs que van participar de la celebració de l’Eucaristia els xiquets i xiquetes de la catequesi, alguns acompanyats de les famílies. Els cants foren a càrrec de la comunitat allí reunida. Un detall curiós i bonic és que durant la Missa surten projectats els cants a les dues parets del presbiteri, la qual cosa facilita poder cantar tots els fidels.  Al peu de l’altar hi era el cartell: “ Delegació de Missions. Bisbat de Tortosa”

Abans de fer l’homilia Mn. Carlos París, rector de la parròquia, ens IMG-20181007-WA0011adreçà la paraula Maria Palau, membre de la delegació, per explicar alguna cosa sobre què són les missions i quines activitats realicen els missioners i explicà què fa la Delegació de Missions Els preguntà als xiquets si coneixien a Mike Safont, jove que està preparant-se a Madrid per a ser missioner a un altre país. Finalment Maria comunicà que en sortir de la celebració de l’Eucaristia, s’havia montat una « paradeta » fora al carrer amb productes del « Comerç just »  amb la finalitat  de destinar el petit benefici de la venda als nostres missioners diocesans amb motiu de la Campanya del DOMUND que aquest any té per lema: “Canvia el món”

Les primeres paraules de Mn. Carlos en l’homila van fer referència al matrimoni Roger i Maria qui havien estat a missions al llarg de tres anys a la República Dominicana, treballant en una escola, entre altres activitats pròpies dels missioners. També anuncià que els missioners de l’SCAM visitaran els arxiprestats de Montsià-La Tinença i Delta-Litoral. Tot seguit comentà la Paraula de Déu pròpia del diumenge XXVII de durant l’any. Continuà la celebració de l’Eucaristia amb una participació molt activa dels xiquets i xiquetes.

A continuació vam passar els membres de la Delegació de Missions al saló parroquial per celebrar la reunió d’inici de curs presidida per Mn. Antoni Borràs. Després de la pregària, es donà lectura a l’Acta de la reunió anterior. Tot seguit el delegat informà de la IMG-20181007-WA0010programació del nou curs, destacant la visita dels missioners de l’SCAM als arxiprestats de Montsià-La Tinença i Delta-Litoral, que tindrà lloc al llarg de les setmanes del 3 al 18 de novembre. També es comentà la celebració de Sant Francesc Gil de Federich, patró de les missions, amb la celebració com tots els anys de la Missa a la catedral, el dia del DOMUND que seà el diumenge 21 d’octubre i totes les activitats previstes per al curs actual.

En acabar la reunió vam compartir un dinar de germanor a una sala de la parròquia Sant Josep Obrer, acompanyats de Mn. Carlos París, qui ens acollí molt bé i de manera molt generosa.

Delegació de Missions