IMG_0964En iniciar el curs, el clergat diocesà de Tortosa ha estat convocat per la delegació a participar de les primeres jornades diocesanes de formació permanent. 21 i 22 de setembre, a la casa d’espiritualitat “sant Enric d’Ossó” de les germanes teresianes a Jesús-Tortosa, han estat els dies en els que més de 60 sacerdots diocesans han pogut escoltar al bisbe emèrit de sant Sebastià, han pogut conviure i han pogut conèixer amb detall les activitats preparades en el calendari diocesà.
Acompanyats en tot moment pel nostre sr. Bisbe, els preveres diocesans han pogut aprofundir i escoltar una aproximació teològica, antropològica, psicològica i sociològica que amb elegància i precisió, Mons. Juan Maria Uriarte, ha anat presentant sobre la identitat sacerdotal, la identitat humana dels preveres, els seus problemes en el temps actual i els recursos IMG_0967de què disposen en diferents àmbits per viure amb plenitud i alegria la vocació sacerdotal diocesana.
Dilluns a la tarda es va fer una trobada a Sant Mateu. Després de visitar el magnífic temple parroquial i l’esplèndid museu, acompanyats i guiats pel rector de la parròquia, es va pujar al Santuari de la Mare de Déu dels Àngels on es va celebrar l’Eucaristia. Al restaurant del Santuari es va fer el sopar.
Tant dilluns com dimarts, en acabar les sessions de formació, dos cada matí, es van fer les comunicacions per informar al clergat i animar-lo a participar en els propers esdeveniments que a nivell d’Església local i universal s’estan programant: any de la Misericòrdia i Visita Pastoral.