«Apòstols per als joves». Aquest Dia del seminariés el lema d’aquest any per al dia del Seminari. Ens recorda, d’una banda, el Sínode de bisbes que tindrà lloc aquest any, on es tractarà el tema dels joves i del discerniment vocacional; i de l’altra banda, també al nostre bisbat viurem aviat l’Aplec de l’Esperit, on centenars de joves mostraran que volen seguir el Crist.

Davant del món dels joves, i d’un món que ha de tornar a posar Déu al centre de la seva vida, veiem que el Senyor i l’Església tenen necessitat d’apòstols. Els seminaristes han donat un pas endavant en la crida que Déu els ha fet. Així ho estan fent tants i tants mossens que donen la seva vida en el ministeri que Déu els ha confiat. Però tenim necessitat que molts més joves estiguin disposats a lliurar la seva vida per a ser sacerdots, apòstols del Crist. Li demanem a Déu que ens ajudi a ser homes d’esperança, que ens ajudi a creure que seguirà cridant molts més joves com ho ha fet en nosaltres i en tants altres mossens que ens han precedit.

Us demanem des del Seminari que pregueu i col·laboreu, si us plau, en dues iniciatives:

1. En el Recés de Discerniment Vocacional per a joves dels dies 27 i 28 de març, que tindrà lloc al nostre Seminari Diocesà. Va adreçat a joves que busquen trobar-se amb el Senyor per a discernir la seva vocació.
  2. VocationGo és una aplicació de mòbil on es mostren els grups de pregària; a més de la reunió mensual, s’assignarà un seminarista per a cada grup per tal d’acompanyar-lo des de l’oració. Si esteu interessats a formar un grup i entrar en el VocationGo, parleu amb el vostre mossèn de la parròquia i ens ho comuniqueu al Seminari (Mn. Javier Vilanova 679 371 261).

Restem units i demanem a Déu pels nostres tres seminaristes: Christian, Santi i Matteo, que es preparen per al sacerdoci. Sou convidats a fer-ho cada setmana els dijous de les 22 h a les 23 h. a la cripta del Seminari, com ja ho fem des de fa 7 anys. El nostre presbiteri diocesà els necessita.

Que l’Esperit dels Apòstols ens guiï sempre a tots, en especial, als nostres joves.

Mn. Javier Vilanova Pellissa
Rector del Seminari