La Delegació Diocesana de Missions celebrà la Jornada del DOMUND a la parròquia del Sagrat Cor d’Amposta. S’inicià amb una Eucaristia presidida pel Sr. Bisbe, la qual fou molt participada pels fidels de la parròquia i pels xiquets i joves que gairebé eren un centenar.

10-19 domund1Van presentar el llibre de la Paraula de Déu, un ciri i el cartell del Domund 2014:”Reneix l’alegria”, mentre cantàvem el cant d’entrada “Glòria a Déu”.

El rector, mossèn Antoni Borràs, donà la benvinguda a tots els qui ens havíem reunit per compartir la nostra fe i donà també gràcies al Sr. Bisbe per poder ser-hi present.

L’homilia del nostre Bisbe fou molt catequètica i pedagògica, tenint en compte el gran nombre d’infants de precomunió, comunió i postcomunió que hi participaven, acompanyats dels seus pares i catequistes. Els comentà el significat del lema del Domund d’aquest any “Reneix l’alegria” i els explicà que DOMUND significa Diumenge mundial per a l’anunci de l’Evangeli. Avui els cristians recordem els nostres missioners que han marxat a terres molt llunyanes per fer present l’amor de Déu als homes, portant la bona notícia de l’Evangeli, a fi que aquelles persones visquin l’alegria d’estimar el Senyor. Els missioners porten la Bona Notícia i llavors reneix l’alegria. També nosaltres podem ser missioners i, ho serem, si estem contents de trobar-nos amb el Senyor i sabem transmetre als altres aquesta alegria.

La pregària d’avui és en primer lloc per les missions, després perquè necessiten la nostra ajuda econòmica i finalment perquè hem de ser testimonis de l’Evangeli.

En la 2ª lectura, que és l’inici de la 1ª carta de sant Pau als cristians de Tessalònica, veiem que sant Pau va ser missioner. “La vostra fe treballa per propagar-se, la vostra caritat no es cansa de fer el bé i la vostra esperança en Jesucrist aguanta les adversitats”. Que aquesta celebració ens faci viure l’alegria de la fe i en siguem testimonis.

Abans de la benedicció final, un membre de la Delegació de Missions donà les gràcies a la comunitat parroquial del Sagrat Cor per la seva acollida i ens encoratjà a que tots fóssim missioners, ja que el Senyor ens regala el do i la capacitat per poder ser-ho. Llavors renaixerà l’alegria en els nostres cors.

El bisbe Enrique beneí de manera especial els qui tenen la missió d’anunciar l’Evangeli. Abans del cant final a la Mare de Déu, mossèn Antoni demanà força i ànim als pares i catequistes.

Tot seguit de la Missa va tenir lloc la reunió dels membres de la Delegació, presidits pel Sr. Bisbe i el seu Delegat, mossèn Antoni Borràs. Aquesta reunió es centrà en els següents punts:

10-19 domund      Revisió de les activitats del curs, destacant la trobada anual de delegats de Missions dels bisbats de Catalunya presidits pel Sr. Bisbe, celebrada a la Casa d’Espiritualitat Sant Enric d’Ossó, del 25 al 27 d’agost.

Calendari per al curs 2014-15 de totes les reunions que es faran i destacant la festa de Sant Francesc Gil de Federich, amb la celebració de l’Eucaristia que tindrà lloc a la Catedral el dia 25 de gener.

Missioners de la nostra diòcesi. Actualment en tenim 29, entre ells el matrimoni Roger i Maria que estan treballant a la República Dominicana i són els darrers que van marxar.

Servei conjunt d’animació missionera (SCAM) que aquest any visitaran els arxiprestats de Delta Litoral i Montsià- La Tinença.

Un dinar de germanor posà fi a la jornada, amb el desig d’anunciar la Bona Nova de l’Evangeli. cadascú des del nostre lloc on treballem pel Regne de Déu.

Delegació Diocesana de Missions