Dissabte 26 de gener, ha tingut lloc l’Assemblea Diocesana de Mans Unides, presidida per la Presidenta-Delegada, Elena Tortajada. Una seixantena de membres i col·laboradors han acudit a la convocatòria per tractar els temes de la propera campanya,que inicia un trienni de treball dedicat als drets humans, el primer dels quals  dedicat al drets de les dones sota el lema “CREIEM EN LA IGUALTAT I EN LA DIGNITAT DE LES PERSONES”.

Enguany tots els que formem part de Mans Unides estarem de celebració: commemorarem que, fa 60 anys, un grup de dones d’Acció Catòlica van decidir que calia reescriure la història de la fam en el món. I, fent-se ressò d’una crida d’auxili de la FAO, es van sumar al manifest de les dones de la UMOFC (Unió Mundial d’Organitzacions Femenines Catòliques) i van declarar la guerra a la fam.

Durant l’assemblea vam comptar amb el valuós testimoni de Manel Saltor, metge traumatòleg, cooperant durant 30 anys a hospitals de diversos països d’Àfrica. Què coneixem d’Àfrica? Quines  solucions necessiten els països per millorar? Per què ens fa por la immigració? Van ser algunes de les  questions que va abordar i ens van fer reflexionar.

Després d’unes paraules d’encoratjament del nostre bisbe, Don Enrique Benavent i de l’informe econòmic de l’any anterior, es van anunciar els projectes als quals recolzarà la nostra diòcesi el 2019:

– Ajuda als afectats per l’huracà Matthew a Les Cayes (Haiti). 300 pagesos i les seves famílies es beneficiaran de la introducció de nous cultius, rebran formació i posaran en marxa un taller de processament de mandioca i pistatxo, amb la finalitat de millorar la malnutrició que pateixen, per un import de 83.823 €.
– Millora socioecònomica de dones vídues a causa de  l’èbola a Sierra Leona.100 dones, anualment, rebran ajuda psicològica i formació per iniciar una petita activitat econòmica, amb un import de 69.908 €
– Millora d’un taller de capacitació agropecuària a la República Democràtica del Congo. Aquest, recolzat per la població de Benicarló amb un import de 28.129 €.

Avui, sis dècades després, les dones i els homes que formem Mans Unides, orgullosos dels nostres orígens, continuem treballant amb el mateix esperit i entrega de les nostres fundadores, obstinats a aconseguir igualtat, drets i dignitat per a tots, homes i dones.

“Un sol obstacle en la lluita contra la fam seria insuperable: creure en la victòria impossible”. (UMOFC, 1955)

Elena Tortajada
Delegada diocesana