Dissabte 1 de febrer, ha tingut lloc l’Assemblea Diocesana de Mans Unides, presidida per primera vegada, per la nova Presidenta-Delegada, Cristina Contreras, a la que el nostre bisbe va nomenar el passat mes de desembre.

Membres i col·laboradors de tota la diòcesi, han acudit a la convocatòria per tractar els temes de la propera campanya, que continua un trienni de treball dedicat als drets humans, en aquesta ocasió, posant el focus en la cura de la “casa comuna” i la relació que existeix entre el deteriorament del planeta i la pobresa de les comunitats més vulnerables, sota el lema QUI MÉS PATEIX EL MALTRACTAMENT AL PLANETA NO ETS TU.

La nova presidenta va començar agraint la dedicació de tots els voluntaris i de l’equip diocesà, sense els quals no es podrien du a terme els projectes als quals Mans Unides ajuda cada any i que beneficien a tantes persones en situació de pobresa.

A continuació, vam comptar amb el valuós testimoni de Silvia Heredia Martínez, missionera laica d’Ocasha, treballadora social i coordinadora del programa de l’església catòlica “Paso a Paso”, d’educació i prevenció amb menors i famílies en el Sector Rivera Hernández en San Pedro Sula, a Hondures. Precisament un dels projectes als quals la nostra diòcesi donarà suport durant 2020.

Després de l’informe econòmic, es van anunciar els projectes als quals donarà suport la nostra diòcesi el 2020:

– Programa de desenvolupament comunitari integral que beneficiarà a 1035 persones de la tribu Poumei, districte de Senapati, estat de Manipur (India) per un import de 28.844 €.

– Processos  de capacitació en drets de la dona i seguretat alimentària. Destinat a 370 dones del Nord del Cauca, a Colòmbia, amb un import de 67.400 €

– Enfortiment educatiu i prevenció de la violència amb recursos educatius, per ajudar a 400 joves en el sector Rivera Hernández de San Pedro Sula, Hondures, amb un import de 53.116 €.

Per una altra banda, es va reflexionar sobre recuperar la qüestació en dates pròximes al dia nacional de Mans Unides, sortint al carrer, en places i mercats, com una eina més per a visibilitzar el nostre treball.

Finalment, ens vam acomiadar encoratjant-mos per aquesta nova campanya. Tots units, sense descans, podrem aconseguir millorar el nostre món.

Elena Tortojada