El dia 14 d’abril, es celebrà a la Catedral la Missa del Diumenge de Rams, pòrtic festiu que dóna inici a les celebracions de Setmana Santa. Van concelebrar amb el Sr. Bisbe, Mons. Enrique Benavent Vidal, quatre preveres: Mn. Paco García, Mn. Josep Ma Membrado, Mn. Pascual Centelles i Mn. Rafel Prades qui va dirigir els cants. A l’orgue Mn. Isaïes Riba.

En primer lloc van desplaçar-se a l’absis de la Catedral per commemorar l’entrada del Senyor a Jerusalem. El Sr. Bisbe beneí les palmes dels xiquets i xiquetes i, després de l’antífona d’introducció, de la monició i d’una pregària, fou proclamat  l’Evangeli segons sant Lluc (Lc 19, 28-40).  Tot seguit de la monició: “Germans estimats: Imitem el poble que aclamava Jesús i caminem en pau”, el Sr. Bisbe digué: Hem vist com Jesús entrava a Jerusalem aclamat pel poble, però ell venia a morir a la creu i nosaltres hem d’acompanyar-lo en la passió, per entrar a la seua glòria. Ara caminem en pau cap a la casa del Senyor. En processó s’entrà a la Catedral, cantant: “Que alegría cuando me dijeron” i s’inicià l’Eucaristia.

La primera lectura fou del llibre d’Isaïes (Is 50, 4-7). Mn. Rafel cantà el Salm responsorial 21: “Déu meu, Déu meu, per què m’heu abandonat?”. Es proclamà la segona lectura de la carta de sant Pau als cristians de Filips (Fl 2,6-11). Després del cant: “Victòria tu regnaràs”, van proclamar l’Evangeli segons sant Lluc (Lc 22, 14-23. 56), Mn. Paco García (Jesús), Mn. Josep Ma Membrado (Sinagoga) i Mn. Rafel Prades (cronista).

El Sr. Bisbe en l’homilia ens digué: En aquesta celebració del Diumenge de Rams comencem la Setmana Santa. És la porta que dóna pas a totes les celebracions que culminaran amb la Resurrecció. Acabem d’escoltar la passió segons sant Lluc i podem meditar-la des de diferents angles. Avui vull ajudar-vos a meditar a partir de dos:

1 La passió ens convida a contemplar el Senyor amb el desig de posar-nos a les seues mans, confiant en la seua misericòrdia i la seua gràcia. Ens diu sant Lluc que Jesús està crucificat entre dos criminals un a l’esquerra i l’altre a la dreta. Podem comprovar situacions ben diferents. El de l’esquerra li deia insultant-lo: “No ets el Messies? Salvat a tu mateix i a nosaltres”. El que estava a la dreta, veu que Jesús és innocent i en canvi ell es reconeix culpable i es posa a les mans del Senyor: “Jesús, recordeu-vos de mi, quan arribeu al vostre Regne”. Confessa la reialesa de Jesús i sap que confiant en ell, li donarà l’autèntica vida. La resposta del Senyor és més gran del que el lladre es podia imaginar: “T’ho dic amb tota veritat: Avui seràs amb mi al paradís”. Posem a les mans del Senyor la nostra vida, fins als moments més difícils de la nostra existència. Ell ens concedeix molt més del que podem espera

2 Jesús està davant la seua mort en la creu, i els qui estan contemplant aquest espectacle es burlen d’ell. Donava la sensació que Jesús se sentia abandonat del seu Pare. “No ets el Messies? Salva’t a tu mateix” Jesús sent com el volen allunyar del Pare Déu, però respon: “Pare, confio el meu alè a les vostres mans”. Jesús mort com a Fill del Pare, complint fins al final la seua voluntat. Quan tots consideren que Jesús és un culpable, un vençut i pensen que Déu l’havia abandonat, el soldat diu: “Realment aquest home era el Fill de Déu”.

Que aquests dies de Setmana Santa contemplem la Passió, acompanyant Jesús  per participar de la seua glòria. Que així sigue.

Arribat el moment de l’ofertori van portar les ofrenes: pa, vi i aigua i tot seguit la col·lecta. A la comunió vam cantar: “Beneeix el Senyor, ànima meva, no t’oblidis mai dels seus favors”. Abans de la benedicció final, el Sr. Bisbe agraí la presència de la Sra. Alcaldessa, autoritats, confraries i de tots els fidels. Que la Setmana Santa sigue un temps d’acompanyar el Senyor, per a viure després l’alegria de la Resurrecció. Tot seguit el Sr. Bisbe impartí  la benedicció final.