El dia 9 de maig, el moviment cristià de gent gran “Vida Creixent”, celebrà a Solsona la XXXI Trobada Interdiocesana dels bisbats de Catalunya i les Illes. De la nostra diòcesi vam participar-hi 19 membres, presidits per la nostra coordinadora diocesana, Sra. Encarna Gisbert. A l’autocar vam fer la pregària d’anada, dirigida per mossèn Joan Bajo, consiliari diocesà. S’inicià amb el cant “Regina caeli laetare”, lectura d’un text sobre la imatge del Bon Pastor, del Papa Francesc, el Salm 16: “Guarda’m Déu meu, en Vós trobo refugi” i vam acabar cantant l’himne de Vida Creixent; “I aquesta alegria ningú no ens la prendrà”

Arribats a Solsona, el punt de trobada fou el Pavelló Polivalent, on després de les paraules de benvinguda, va tenir lloc la “Dissertació històrica territorial del bisbat de Solsona”. Tot seguit  ens aplegàrem a la Catedral nou-cents trenta membres, presidits pel coordinador interdiocesà, Sr. Sergi Òliba, de Barcelona. Vam gaudir d’una jornada de pregària, amistat i germanor, sentint-nos tots plegats Església de Jesucrist en el marc de l’església diocesana de Solsona presidida pel seu bisbe,  Mons. Xavier Novell Gomà. També hi eren presents, el Sr. Enric Vendrell, Director General d’Afers Religiosos de la Generalitat i el President de “Vida Ascendente” de Madrid, Sr. Alvaro Medina i la seva senyora, María Rosario García.20170509_124954

A les 12 h. un canonge del Cabildo, va fer una explicació històrica de la Catedral. D’estil gòtic, fou construïda als segles XIII i XIV, al lloc d’una església romànica del segle XII. La nau central està coberta amb volta de creueria. Hi ha un baldaquí  i a la paret del presbiteri, dalt del cor dels canonges, sis imatges: Sant Ermengol, sant Pere Claret, sant Agustí, sant Ramon, sant Sebastià i sant Josep Oriol.  Hi ha les capelles laterals a una de les quals s’hi troba la Mare de Déu del Claustre, patrona de Solsona. És una talla de pedra de finals del segle XII, considerada una de les figures més importants del romànic català, obra  de Gilabert de Tolosa. Mesura 105 cm. d’alçada i està asseguda amb l’Infant Jesús a la falda. Fou restaurada al segle XX per Enric Monjo i Garriga.  En finalitzà l’explicació el ponent ens digué: Benvinguts a Solsona. La vostra pregària adornarà la nostra Catedral.

A les 12’45 h. s’inicià l’Eucaristia, presidida pel Sr. Bisbe, Mons. Xavier Novell, i concelebrada per quaranta-cinc sacerdots, entre ells membres del Capítol Catedral, preveres de la diòcesi de Solsona i consiliaris de Vida Creixent. També hi eren presents tres diaques permanents.  El cant d’entrada fou: “Oh! Canta, canta la victòria del cèlic Redemptor”.   El Sr. Bisbe ens saludà dient: Ens apleguem al cor de la jornada aquí a la Catedral. Ens unim a l’acció de gràcies que Jesús fa al Pare per la salvació dels homes. La fe ens fa ser persones que obren segons la justícia. Tot seguit l’aspersió amb l’aigua beneïda mentre vam continuar amb el cant d’entrada. Després les lectures. La primera (Ac 11, 19-26). El Magníficat com a Salm responsorial, tot cantat per un membre de Vida Creixent, alternant amb tota l’assemblea: “El Senyor ha fet en mi meravelles, sant el seu nom”. Un diaca permanent proclamà l’Evangeli segons sant Joan (Jn 10, 22-30).

El Sr. Bisbe inicià l’homilia dient: Qui de vosaltres no ha deixat la casa pairal per buscar la vida a un altre lloc?  Qui de vosaltres no s’ha adaptat a les noves tecnologies? Tots tenim experiència d’haver lluitat per canviar i posar-nos al dia segons els signes dels temps. Avui la història demana canvis i vosaltres, la vostra generació, en sou la clau.  En l’Evangeli que acabem de proclamar veiem com Jesús predica en el Temple i l’acusen d’endimoniat  i el difamen per haver curat un cec en dissabte.  Els qui havien d’acollir el Messies el volien apedregar i no el volien reconèixer com a Messies. No el van creure ni quan ressuscitava morts. Alguns dels jueus descreguts, van sortir de Jerusalem.  Heu passat anys educant i ajudant a que el Senyor, fos més estimat. Tanmateix és difícil, perquè de vegades no som les ovelles de Jesús. Hem de saber acollir, escoltar, comprendre i encoratjar els qui ho necessiten. Vosaltres sou la generació de les novetats. Amén.

Després de cantar: “Crec en un Déu” i fer les pregàries,  tingué lloc la presentació de les ofrenes: un llibre temari del curs, flors, pa, vi, aigua i la col·lecta. La música de l’orgue acompanyà durant l’ofertori. Arribat el moment de la Comunió vam cantar: “Jo crec en Vós, bon Déu” i “El pescador”. En finalitzà l’Eucaristia, el Sr. Bisbe ens donà la benedicció solemne i acabà la celebració amb el cant “El Virolai”.

Tot seguit ens vam desplaçar altra vegada al Pavelló Polivalent per compartir un dinar de germanor preparat molt acuradament per la diòcesi amfitriona. Havent dinat, ens vam acomiadar amb el cant: “L’hora dels adéus” i amb l’esperança de retrobar-nos l’any vinent a Montserrat.

Donem les gràcies a la diòcesi de Solsona per la seva acollida i, que la nostra Mare, sota les diferents advocacions, ens acompanyi a tots. Entre d’altres  la Mare de Déu de la Cinta als de Tortosa  i als de Solsona la Mare de Déu del Claustre : “Puix tant amor ens teniu per ser la nostra Patrona: de la ciutat de Solsona els vostres fills protegiu”. Gràcies al Senyor per haver compartit una jornada de pregària, reflexió i amistat.

Vice-coordinadora diocesana del moviment Vida Creixent