El dia 4 de setembre, a les 12 h, dintre el marc de les festes de la P2160101Mare de Déu de la Cinta, tingué lloc a l’Espai Sant Doménec, la XVIIIa edició del PREMI Mossèn Ovidio Tobías “Dóna’m la mà”. És un acte en el qual es reconeixen públicament els valors humans i cristians de persones o entitats que voluntàriament i de manera generosa ajuden la societat.

Fou presidit pel Sr. Bisbe, Mons. Enrique Benavent Vidal, el Sr. Ferran Bel Accensi, alcalde de la ciutat i Mn. Josep Ma Membrado Blas, president de l’Associació Mn. Ovidio Tobías  “Dóna’m la mà”. També hi eren presents autoritats, membres de la Reial Arxiconfraria de Ntra. Sra. de la Cinta, de la Cort d’Honor, la reina de les festes, Maria Bel Salvadó i, molts tortosins. Hi participà la coral “Vent de Dalt” qui interpretà al llarg de la celebració,  tres peces: “Cançó de bres per a una princesa negra”, “No sé com estimar-lo” i “Dóna’m la mà” música de Lluís Llach i lletra de Miquel Martí i Pol.

Inicià l’acte el Sr. Conrad Duràn, saludant tots els assistents i donant gràcies a la Sra. Maria Cinta Llassat per la fundació del Premi “Dóna’m la mà”. Tot seguit Mn. Membrado agraí la presència del Sr. Bisbe, del Sr. Alcalde i de tots els assistents. El Sr. Conrad va fer esment de l’ajut que han donat les cases comercials de la ciutat per poder continuar l’Associació Mn. Ovidio Tobíes “Dóna’m la mà” desenvolupant les activitats previstes per a cada curs: taules rodones, concursos de dibuix i redacció convocats per als alumnes dels centres educatius a nivell de Primària,, ESO i Batxillerat, els quals van ser guardonats abans d’acabar el curs escolar, etc.

Després de la primera interpretació de la “Coral Vent de Dalt”, el Sr. Conrad Duràn va fer menció de tots els qui haP2160109vien estat proposats per al PREMI Mn. Ovidio Tobíes “Dóna’m la mà”.  Tot seguit el Sr. Francesc Vallespí donà lectura a l’Acta de la reunió del jurat que tingué lloc al saló parroquial de la Catedral, el dia 5 de juliol, en la qual es fa palesa l’adjudicació del PREMI. Es concedí a la “Germandat de Sacerdots Operaris Diocesans”, en reconeixement al seu treball i servei a la nostra ciutat al llarg de més de cent anys. També per la seua generositat deixant el seu edifici a Càritas per al “Menjador Mossèn Sol” i el magatzem d’aliments, així com per deixar la Cripta de la Reparació per activitats culturals i benèfiques i per tantes coses de caire espiritual. Els tortosins estem agraïts.

El jurat acordà  per unanimitat atorgar un Diploma de reconeixement a Mn. Antonio Ripollés Amela, per la seua humilitat, generositat i tenir seP2160131mpre casa oberta a les persones més necessitades, donant-los ajuda tan material com espiritual.

A continuació Mn. Xavier Goñi recollí el PREMI en representació de la “Germandat de Sacerdots Operaris Diocesans”. Ens adreçà unes paraules  remarcant que Mn. Sol també va donar la mà moltes vegades als tortosins. Sabia escoltar molt. La darrera “escoltada” que va fer a Tortosa fou a les Clarisses i una de les coses que feia  era anar a l’ermita de la Petja per escoltar també la Mare de Déu.

Tot seguit li fou lliurat a Mn. Antonio Ripollés una menció especial. Les seues primeres paraules van ser d’agraïment als seus pares, al Seminari i a l’Església, manifestant que si alguna cosa ha fet al llarg de la seua vida, no ha estat altra que fer créixer la llavor que van sembrar els seus pares i P2160151els seus educadors.

Després de la segona intervenció de la “Coral Vent de Dalt” , el Sr. Ferran Bel donà les gràcies per la iniciativa en record de Mn. Tobíes, premiant a institucions, entitats i persones que treballen sense esperar cap premi ni reconeixement. Felicità als “Josepets” i a Mn. Ripollés i els donà les gràcies per la seua tasca.  Des d’aquí ens unim a la seua alegria i celebrem que s’hagi reconegut el seu esforç en el si de l’Església, especialment avui dia que tan s’intenta desprestigiar-la. Cal pensar en el gran bé que l’Església ha fet, està fent i farà.

Mn. Membrado va tenir unes paraules de record per a Mn. Ovidio Tobíes, home de gran fe, sacerdot molt actiu i incansable, amb molta preocupació pels pobres i per la doctrina social de l’Església. La nostra manera de viure ha de ser estimar primer, per poder acollir després i saber escoltar amb paciència i bon humor. Felicità els qui havien estat premiats.

Finalment el nostre bisbe Enrique, saludà els assistents i ens digué que amb totes les associacions proposades per al Premi “Dóna’m la mà”, es demostra que a la nostra ciutat en són moltes. S’ha distingit una institució que té per fundador a Mn. Sol, qui va saber donar la mà sense fronteres. La seua obra s’inicià aquí, però el seu treball no es va quedar reduït només a Tortosa. La llavor sembrada va fructificar per altres indrets.  Mn. Ripollés ens ha dit que no és un teòleg, però el discurs que ha fet és d’un teòleg vitalista. Ha fet mP2160173olt de bé a molta gent i finalment ha acompanyat els malalts de l’hospital Verge de la Cinta. Enhorabona a tots. Aquest acte ens recorda que no podem solucionar tots els problemes del nostre món, però gràcies a aquestes institucions i persones, el món és una mica millor. Moltes gràcies. La coral Vent de Dalt ens obsequià amb el darrer cant: “Dóna’m la mà”

Fou un acte molt reeixit i esperem que per molts anys es pugue continuar celebrant Aquests exemples ens esperonen a treballar generosament pels germans.  Fins la propera edició.