Continuant la Visita Pastoral que està realitzant a l’arxiprestat Montsià-La Tinença, el Sr. Bisbe, Dr. Enrique Benavent, s’ha fet present en els primers dies del mes de maig a les parròquies de la Transfiguració del Salvador de Godall, i de Sant Lluc evangelista d’Ulldecona, que vivien d’aquesta manera i amb molta senzillesa un temps de gràcia molt especial.

Dimecres, 3 de maig, començava la Visita als vols de migdia amb el desplaçament a l’AjVISITA PASTORAL - Missa a les Monges Agustine i celebració dels 90 anys de Mn. Juan José Millanuntament d’Ulldecona  per saludar l’alcaldessa, Sra. Núria Ventura. En acabar, D. Enrique va fer una primera ronda de visites als malalts en els seus domicilis fins l’hora de dinar. A la tarda, va fer-se present a l’Ajuntament de Godall per saludar igualment el seu alcalde, Sr. Francisco Aguiar,  i una representació de la Corporació Municipal. Continuà visitant alguns malalts godallencs. Retornat a Ulldecona, tingué una trobada amb la comunitat de Monges Agustines, on a continuació va celebrar l’Eucaristia, que va servir també per donar gràcies a Déu pels 90 anys de vida de Mn. Juan José Millan, sacerdot emèrit fill del poble, “vicari” de la nostra parròquia. Per posar punt final a la jornada, en el locutori de les Monges vam tenir un piscolabis que serví de trobada entre els feligresos i el seu Bisbe.

Diumenge, 7 de maig, Jornada del Bon Pastor, vam tenir el goig d’acollir el que és el nostre Pare i Pastor per VISITA PASTORAL A GODALL - Missa estacionalcelebrar les misses estacionals: a les 10,15 h., i en absència del rector, va ser rebut pel Consell de la parròquia de Godall, celebrà la Santa Missa i dedicà un temps per rebre les salutacions dels fidels que hi van participar. A les 12 h., missa estacional de la Visita Pastoral a Ulldecona, on va desgranar les virtuts del Bon Pastor en l’homilia, i les va posar en pràctica en rebre l’afecte de les seves ovelles en acabar la missa.

Dimarts, 9 de maig, va ser l’últim dia de la Visita, però també el més intens. A les 11 h. començaven amb la celebració de l’eucaristia pels ancians de la residència L’Onada en els locals que generosament ens va cedir l’Associació de Jubilats i Pensionistes d’Ulldecona i els Barris. En acabar , vam completar les visites domiciliàries als malalts que no s’havien pogut fer el primer dia. Sobre les 16 h. visita a Radio Televisió d’Ulldecona, on va concedir una entrevista per la tele local i pel programa de ràdio de la parròquia, “Amb la força de l’amor”.  A les cinc, trobada amb els xiquets i xiquetes que han de fer la comunió aquest mes de maig, i amb una petita representació de la catequesi de postcomunió. A les sis i mitja, trobada amb els joves dels dos VISITA PASTORAL - Missa a a residència L'Onada 3cursos de Confirmació. I, finament, reunió amb els col·laboradors de les diferents realitats parroquials en els àmbits de l’anunci de la fe (catequistes, equip encarregat dels diàlegs prematrimonials, colònies Talita Cum), del servei de la Caritat (Mans Unides, caritas parroquial, Pa de Sant Antoni), i de  la celebració de la fe (Adoración Nocturna, cor parroquial, equip de lectors, neteja del temple) i la religiositat popular (Majorals del Santíssim, Confraries del Sant Sepulcre, de la Pietat, del Sagrat Cor i del Carme), així com també amb els membres del Consell. A les 21,30 h. acabava la reunió i, amb ella, aquesta Visita Pastoral que, pensem que positivament, ha acostat la figura del Bisbe als fidels per animar-los i engrescar-los a ser testimonis de vida cristiana , i ha mostrat al Pastor l’afecte de les seves ovelles. Que sapiguem aprofitar aquest temps de gràcia per créixer en la fe, l’esperança i l’amor.

Rev. Blas Ruiz

Àlbum fotogràfic