El diumenge 19 de febrer, a la Catedral de Tortosa, el Sr. Bisbe, Mons. Enrique Benavent Vidal, ordenà prevere a Mn. Gerard Reverté Escrihuela. El dia 5 de març al matí celebrà les primeres misses a les dues parròquies del seu poble natal, Sant Carles de la Ràpita: Sant Josep Obrer i  la Santíssima Trinitat.

El mateix dia, a les 19’30 h. celebrà la primera missa a la parròquia Mare de Déu dels Dolors, on està col·laborant amb el seu rector, Mn. José Luís Arín, primer com a diaca i actualment  com a prevere. L’Eucaristia presidida per Mn. Gerard, va ser concelebrada per Mn. José Luís Arín, Mn. Pepe Insa, Mn. Javier Vilanova i Mn. Willy Dibala. Els cants foren a càrrec del grup juvenil parroquial. Amb el cant “El seu camí va ser camí de tots”, s’inicià la celebració. El temple parroquial estava de gom a gom. Els pares i el germà de Mn. Gerard, algunes persones de La Ràpita, molts feligresos de la parròquia dels Dolors i d’altres parròquies de Tortosa. Cal destacar que hi havia molta joventut.

La 1ª lectura fou del llibre del Gènesi (2, 7-9. 3, 1-7a): “El Senyor-Déu modelà l’home amb pols de la terra,li bufà a la cara per fer-li entrar un alè de vida…”  El Salm responsorial 50: “Compadiu-vos de nosaltres, Senyor, perquè hem pecat” La 2ª lectura  de la carta de sant Pau als cristians de Roma (Rm 5, 12-19):”… els qui reben aquesta sobreabundància de gràcia i el do generós que els fa justos, viuran i regnaran gràcies a un de11-IMG_7499 sol, que és Jesucrist…” Mn. Arín proclamà l’Evangeli segons sant Mateu (Mt 4, 1-11): “L’Esperit conduí Jesús al desert perquè el diable el temptés…”

Mn. Gerard va fer l’homilia centrada en l’Evangeli, destacant les tres temptacions de Jesús. La primera, aprofitant que Jesús feia quaranta dies i quaranta nits que dejunava, se li acostà el temptador i li digué: “Si ets Fill de Déu, digues que aquestes pedres es tornin pans” El diable tempta Jesús en la superficialitat. Quan veiem algú que està passant-ho malament tenim dues oportunitats: passar de llarg o parar-nos per ajudar al qui està necessitat. Cal revisar quina de les dues actituds prenem freqüentment en la nostra vida.

La segona temptació narra que el diable se l’enduu dalt de la cornisa del temple i li diu: “Si ets Fill de Déu tira’t daltabaix” Quantes vegades no som prou responsables i davant d’un fet que no ens agrada, culpem els altres.

En la tercera temptació el diable se l’emporta dalt d’una muntanya altíssima, fent-li veure totes les riqueses del món i li diu: “Tot això t`ho donaré si et prosternes i m’adores”. No confiem prou en l’amor de Déu i no demostrem als altres que els estimem. Ara vull adreçar-me als joves que ja han rebut el sagrament de la Confirmació, digué Mn. Gerard. Durant la Quaresma hem de ser capaços de confiar en l’amor de Déu i ajudar els altres. Sabem 24-IMG_7512valorar el que tenim? Pensem seriosament quan ens reunim, en ser agraïts per tot el que fan els altres amb tota il·lusió per ajudar-nos? Demanem-li a Jesús en aquesta Quaresma estar units a Ell per poder ajudar més els altres.

Dos joves de la parròquia van fer les pregàries, i tota l’assemblea contestava cantant després de cadascuna: Kyrie eléison. Mentre un grup de joves feien la col·lecta, vam cantar: “El Senyor et convida a seure a taula amb Ell”. Aquesta col·lecta es va portar al moment de les ofrenes. Quina emoció més gran sentiria Mn. Gerard en pronunciar les paraules de la Consagració, en què el pa i el vi, deixarien de ser-ho, per convertir-se en el Cos i la Sang de Crist! Durant la Comunió el cant fou: “Tu, continues morint, Tu clavat a la creu vas morint”. Abans de la benedicció final, donà les gràcies a tots per haver-lo acompanyat en la seua primera Missa a la parròquia que està servint.

Tot seguit els feligresos i amics de la parròquia de la Mare de Déu 26-IMG_7514dels Dolors van obsequiar-lo amb tres casulles: morada, verda i roja. La blanca ja la tenia. També van regalar-li un televisor. El grup de joves li van preparar una capsa tota folrada de fotografies de Mn. Gerard, tant per l’exterior com per l’interior i dins una “sandwixera”. Finalment van obsequiar a la seua mare amb un ram de flors. Com a cant de comiat de la celebració, el cant a la Mare de Déu: “Bona Mare, nostra bona Mare”

Tots els assistents fórem convidats a un piscolabis al saló parroquial i mentre van visionar un video que el grup de joves havia preparat amb fotos de Mn. Gerard i també una mena de joc en el qual uns als altres,s’anaven passant unes boles de paper que quan les obrien hi figuraven algunes qualitats del jove prevere: rapitenc, alegre, valent, responsable, coherent, etc.

Mn. Gerard, felicitats! Agraïm al Senyor el regal que ens ha fet de donar-nos un nou sacerdot per servir la nostra església diocesana i acabo amb les paraules que hi ha al final del fulletó de cants de la Missa del dia de l’ordenació: “Hem veig capaç de tot, gràcies a Aquell qui em fa fort” (Fl 4, 13). Que el Senyor et concedeixi aquesta fortalesa per treballar pel seu Regne.

.