El diumenge 11 de juny, la Delegació de Missions celebrà la darrera reunió del curs a Gandesa. A les 12 h. vam arribar a la parròquia de l’Assumpció de Maria1. Foto Comerç just, on vam ser rebuts per alguns membres de la comunitat. Al costat de la porta es van exposar alguns productes del “Comerç Just”,  per tal que si algú desitjava col·laborar amb l’ajut als nostres missioners diocesans, ho tingués al seu abast.

A les 12’30 h. compartírem l’Eucaristia amb la comunitat parroquial. Celebració en la qual van rebre el sagrament de la Unció de Malalts cinquanta-tres feligresos. El cor parroquial amb els cants, acompanyats d’alguns instruments musicals, van contribuir a fer la celebració més reeixida. La 1ª lectura del llibre de l’Èxode (Ex 34, 4b-6.8-9) va fer-la un membre de la parròquia. Al Salm responsorial vàrem cantar: “Tu ets qui ens crida i en silenci venim”. La 2ª lectura (2Co 13, 11-13) fou proclamada per un membre de la Delegació de Missions  i l’Evangeli segons sant Joan (Jn 3, 16-18), per Mn. Jordi Centelles.

Mn. Jordi inicià l’homilia fent referència a la solemnitat de la IMG_20170611_124747Santíssima Trinitat i també a la festa de la Unció dels Malalts. Donà les gràcies a tots els qui rebrien aquest sagrament, per la manera de saber portar les malalties o l’ancianitat. Quan rebem un sagrament tenim alegria i sentim pau. Com diu sant Pau en la 2ª lectura: “Germans, estigueu contents, refermeu-vos, animeu-vos, viviu en pau…”  Demanem saber viure en l’alegria del Crist Ressuscitat. També avui ens acompanya, digué, la Delegació de Missions de la nostra diòcesi, que treballa per a que els nostres missioners amb la seua evangelització, arriben a les parts més llunyanes del nostre món. La fe és un do de Déu i hem de compartir-lo.

Tot seguit administrà el sagrament, després de pronunciar les paraules: “Gràcies a Déu per l’oli amb el qual ungirem els nostres germans” i tota l’assemblea respongué: “Que sigue beneït per sempre”.  A les pregàries es va tenir un record especial pels missioners de la diòcesi i pels qui havien rebut la Unció dels Malalts. El cant de comunió fou: “Queda’t amb nosaltres”.

Abans de la benedicció final, el matrimoni Roger Marco i Maria Palau, missioners de la diòcesi que van estar tres anys a la República Dominicana, ens van donar el seu testimoni. El seu projecte fou treballar amb uns xiquets que anaven a l’escola de dilluns a divendres. El Senyor ens acompanyà sempre i no mai ens vam sentir sols. Compartir la vida amb els més necessitats i la gent senzilla t’ajuda a valorar més les coses. Va ser una experiència preciosa i des de Gandesa us volem comunicar que vam ser molt feliços a les mans Una altra foto de la reuniódel bon Déu. Ens vam sentir molt units a les nostres comunitats parroquials i molt acompanyats, mitjançant les corretges de l’amor. Gràcies també per la col·laboració que vam rebre de la parròquia de Gandesa És impossible resumir en uns minuts, les experiències viscudes al llarg de tres anys, però sí que podem dir que Déu sempre ens guanya en generositat. Un fort aplaudiment trencà el silenci amb el que escoltàvem els nostres missioners. Després de la benedicció vam cantar a la Mare de Déu: “Quantes coses a la vida”.

Tot seguit,  la Delegació de Missions, presidida pel delegat diocesà, Mn. Antoni Borràs Giner, vam celebrar la reunió de fi de curs al saló parroquial segons l’Ordre del Dia previst i, en acabar vam compartir un dinar de germanor. Donem gràcies a Déu per la bona acollida que vam trobar a la parròquia l’Assumpció de Maria de Gandesa, tant per part del seu rector, Mn. Jordi Centelles, com per part de la comunitat parroquial.

Delegació de Missions