L’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes, com tots els anys, celebrà la seua festa diocesana. El dia 12 de febrer, a les 11’30 h. ens aplegàrem a la Catedral,  presidits  pel Sr. Bisbe, Mons. Enrique IMG-20170212-WA0023Benavent Vidal, per celebrar l’Eucaristia, la qual fou concelebrada per set sacerdots, entre ells Mn. Jordi Centelles, Consiliari de l’Hospitalitat. També hi era present a la celebració el diaca permanent, Mn. Josep Ma Folch.

Al davant de tot, els malalts, els qui sempre ocupen els primers llocs en tots els actes de la peregrinació. A Lourdes són els preferits. Membres de l’Hospitalitat, Alcalde de la ciutat i alguns regidors,  un bon nombre de joves, fidels de diferents arxiprestats que tots els anys  peregrinen a Lourdes i altres fidels que van participar de la celebració.  La nau central de la catedral feia goig amb tants fills i filles de Déu.

S’inicià l’Eucaristia amb el cant: “Poble de Déu, poble en marxa”.  El Sr. Ferran Carles, president de l’Hospitalitat, va fer la monició d’entrada, remarcant que feia 159 anys que la Mare de Déu li va fer el regal a Bernardette de visitar-la, destacant les paraules: “Que feliç era la meua ànima, oh bona Mare, quan vaig tenir el goig de contemplar-vos”.  Tinguem present en el nostre cor el lema d’aquet any a Lourdes: “El Senyor ha fet en mi meravelles”.

Un membre de la Residència Diocesana “Sant Miquel” proclamà la 1ª lectura, del llibre de Jesús fill de Sira (15, 15-20): “Si tu vols, guardaràs els manaments; ets tu qui has de decidir si et mantindràs fidel…” Un jove va llegir el Salm responsorial (118): “Feliços els qui segueixen la llei del Senyor”.  Un peregrí va fer la 2ª lectura de la primera carta de sant Pau als cristians de Corint (1Co 2,6-10): “…Cap ull no ha vist mai, ni cap orella no ha sentit, ni el cor de l’home somniava això que Déu té preparat per als qui l’estimen…”. El diaca permanent proclamà l’evangeli segons sant Mateu (Mt 5, 17-37): “…  Jo us dic que si no sou més justos del que IMG-20170212-WA0008ho són els mestres de la Llei i els fariseus, no entrareu pas al Regne del cel…”

A les ofrenes van portar flors, pa i vi i es llegia el significat de cada cosa que s’oferia, juntament amb la col·lecta. Mentre cantàvem a la Mare de Déu: “Quantes coses a la vida”. Va dirigir els cants de la celebració, Mn. Ivan Cid.

El Sr. Bisbe, inicià l’homilia saludant els preveres concelebrants, el diaca permanent, alcalde i regidors, Hospitalitat de Lourdes, malalts, joves, germans i germanes tots. Com tots els anys, ens reunim a la Catedral per celebrar la festa de la Mare de Déu de Lourdes. El tema del missatge del Papa en la Jornada Mundial del Malalt instituïda per Joan Pau II, és una invitació a obrir-nos a l’acció de gràcies de Maria al seu Déu, el seu salvador. Aquest any celebrem el XXVè aniversari.

El Senyor es manifestà com a salvador, en la vida de cadascú de nosaltres. Quan mirem el nostre passat, hem de saber veure tot el que Ell ha fet en les nostres vides.  Sant Agustí ens diu: Moltes vegades quan les coses ens van bé, tenim el perill d’ésser desagraïts i tanquem el nostre cor al Senyor; i quan ens van malament també som desagraïts, perquè no mirem tot el bé que hem rebut de Déu i només ens fixem en el patiment que estem passant. El bon cristià en el sofriment no s’oblida mai de demanar ajuda al Senyor i, quan tot li va bé, sap donar-li gràcies. El Papa Francesc ens recorda que aquest any hem de fer de totes les coses de la nostra vida un cant de lloança al nostre Déu.

La Mare de Déu va dir des del fons del seu cor: “Proclama la meua ànima la grandesa del Senyor… “ i va fer de la seua vida una lloança al seu Salvador. La nostra celebració ha de ser un motiu per a fer el bé, no sols a Déu, sinó a les persones que estan al nostre voltant.

Quan en les nostres peregrinacions veig els joves que acompanyen i ajuden els malalts i  tantes persones que també els acompanyeu i ajudeu, penso en el bé que ens fem mútuament. Amb les nostres mirades, els nostres gestos, les nostres paraules, la nostra manera de conviure… quant de bé ens fem els uns als altres! Dóna més alegria donar que rebre. En aquesta celebració hem d’avivar el nostre cor per fer-nos servidors dels altres, vivint l’alegria de saber compartir, essent generosos i posant-nos al servei dels germans.

La Mare de Déu ens va ensenyar que el gran goig del cor està en donar i fer-nos servidors dels altres. Que Ella ens done el goig que el cristià experimenta quan es servidor dels seus germans. Que així sigue.

IMG-20170212-WA0012Com sempre, es va tenir un record pels peregrins que aquest darrer any havien passat ja a la Casa del Pare. Al final de la Missa  s’exposà el Santíssim i tot seguit s’inicià la processó recorrent la nau central de la catedral i el claustre, mentre cantàvem: “Cantemos al amor de los amores” i altres cants eucarístics.  En el moment de la benedicció amb el Santíssim, el Sr. Bisbe beneí els malalts i tots els fidels. Tot seguit vam cantar: “ Lauda, Jerusalem, dominum”. A continuació va beneir una medalla que portava la Mare de Déu de Lourdes,  demanant que tots els qui la veneren, sentin la seua protecció i la seua abundància de gràcia. Acabà la celebració amb el cant a la Mare de Déu: “Del cielo ha bajado la Madre de Dios…” El Sr. Bisbe agraí als fidels la seua participació i saludà cadascun dels malalts.

Tot seguit vam compartir un dinar de germanor, al final del qual ens alegrà la “Tuna Folk” amb els seus cants. Donem gràcies al Senyor per aquesta celebració que com sempre ens fa sentir el clima de servei, generositat i germanor que cada any es viu a Lourdes quan peregrinem al santuari de la nostra Mare.

.