11-03 festa del reservat

Com cada primer dilluns del mes de novembre el Seminari es va vestir de festa per celebrar l’aniversari de la Reserva del Santíssim Sagrament a la Capella del Seminari. Festa Eucarística i sacerdotal que aplega un bon nombre del clergat diocesà i els seminaristes diocesans.

Aquest any l’encarregat de pronunciar la conferència va ser el Bisbe de Vic, Mons. Romà Casanova, que havia estat del clergat tortosí. “La conversió pastoral” va ser el tema que va desenvolupar seguint el magisteri de Pau VI, Joan Pau II, Benet XVI i del Papa Francesc fent una brillant i vibrant intervenció, erudita a la vegada que profunda i animadora.

Després de diferents comunicacions el sr. Bisbe, don Enrique, va presentar les “Línies de Pastoral” per al curs 2014 – 2015 que ara s’hauran d’anar treballant en els arxiprestats i parròquies. Tres punts les configuren, des de la perspectiva de l’exhortació “Evangelii Gaudium”: la conversió; preparació per a la visita pastoral i la pobresa evangèlica en la nostra església.

Després de l’Eucaristia presidida pel Bisbe diocesà i concelebrada per més de 50 sacerdots es va fer la processó eucarística i la consagració del Seminari al Jesucrist gran sacerdot.