Dissabte 28 de gener es celebrà a l’espai Patronat de TortosaIMG_0034 l’assemblea diocesana de Mans Unides amb l’assistència de nombrosos voluntaris de tot el bisbat.

El Sr. Bisbe va començar la jornada dirigint l’oració i unes paraules als assistents, anticipant la carta pastoral que hi ha emet amb motiu de la campanya nacional de Mans Unides.

Tot seguit, la Sra. Susi Melero, membre de la delegació de missions i d’Ocasha, va portar el seu testimoni així com de propis beneficiaris de projectes que va recollir a una recent visita al Perú.

Es va continuar amb el detall de la recaptació de la campanya del 2016, on es va constatar una lleugera baixada en els ingressos globals, no obstant això, es va assenyalar un augment en la recaptació per parròquies i socis.

Per la seva part, la Delegada Diocesana, Elena Tortajada, va explicar els projectes als quals es donarà suport l’any 2017 als països del Sud. El primer millorarà la qualitat de vida dels habitants quechua del municipi de Pojo (Cochabamba-Bolívia), el segon, reconstruirà l’escola St. Xavier a Kottapatty (India) i, el tercer, que recolzarà directament la ciutat de Benicarló, generarà aliments i ingressos en les comunitats rurals de Gombe, Katanyi i Muyomba (Uganda).

També va donar a conèixer els detalls de la campanya que s’inicia al febrer i on Mans Unides posarà èmfasi en tres qüestions essencials i urgents per acabar amb la pobresa i la fam al món com són el malbaratament d’aliments, la lluita contra l’especulació alimentària i el compromís amb una agricultura respectuosa amb el medi ambient que asseguri el consum local.

Aquesta campanya s’emmarca dins el Trienni de Lluita contra la Fam (2016-2018) en què Mans Unides està treballant per donar resposta a les causes i problemes que provoquen la fam al món. Per Mans Unides, solucionar aquesta xacra depèn d’acompanyar els més pobres, reforçar el dret a l’alimentació dels petits productors, contribuir al canvi cap a uns sistemes alimentaris més justos i educar per a una vida solidària i sostenible.

Per acabar, vam compartir un refrigeri i una estona de convivència i tot plegat va resultar una excel·lent jornada de formació i convivència que ens anima a continuar treballant pels més pobres.

Delegació diocesana de Mans Unides

Àlbum de fotos